vrijdag 25 januari 2013

Succulenten (vetplantjes) in zilver en tinnen potjes in oude Franse vogelkooi

Mijn kinderen en man verklaarden me voor gek, toen ik een aantal jaren geleden in Frankrijk dit oude vogelkooitje kocht. Het valt bijna uit elkaar van ellende, maar ik vond het leuk en orgineel. Het oude zeeschuim (de inwendige schelp van een inktvissoort) hangt er nog in! Met veel moeite hebben we het meegekregen in de auto naar Nederland. Al enige tijd hangt het nu in de kamer, boven mijn bureau en ik hang er, afhankelijk van de jaargetijden, meestal vogeltjes in. Maar nu er buiten sneeuw ligt en er niet veel in de tuin te beleven is, ben ik aan het prutsen met mijn planten in de kamer. Gisteren heb ik een paar kleine succulenten gekocht en heb ik wat oude zilveren en tinnen potjes bijeen gezocht. En dit heb ik bij elkaar in het vogelkooitje gezet en gehangen. Ik vind het zelf erg gezellig staan. Wat vinden jullie??





  

4 opmerkingen:

  1. Dit is leuk zeg! In mijn vinkenkooitje zit momenteel ook niets maar ik zie er zomaar allerlei bolletjes inhangen.
    Dank je wel voor de tip hoor! en de zilveren potjes staan echt super helemaal mijn ding!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt helemaal te gek hoor!
    Ik ben ook zo'n type die zo'n vogelkooi helemaal
    mee zou slepen!
    Dan staan ze me hier ook vaak aan te kijken van, die is gek.
    Maar je hebt daarmee wel wat origineels in huis!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou er nooit opgekomen zijn. Maar ik vind het heel erg leuk staan. Creatief hoor!!!
    Erg origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, met die kleine vetplantjes in die bijzondere potjes in dat leuke vogelkooitje.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen